jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

hujja.....

Publicerad 2013-07-15 20:37:26 i Allmänt

lillan fick köpa sig en kanin som 4:a års present. .

Det började med att Sture fick syn på den när den stack ut nosen ur transport buren så tobbe flög efter katten och jag fick jaga kaninen runt gården.

Sen såg Tårtan den genom kompostgallret, tänkte att det ska väl gå men kaninfan hoppade igenom gallret och cirkusen var åter igpng... tobbe efter katten och jag efter kaninen...

Så det var å näta in kompostgallret som bevisligen inte var tät nog för att hålla en kanin inne..

Söndag.
Tobbe blåste upp till storheden för å köpa nå högre och tätare stsket åt kaninen.
Sagt och gjort, kaninen fick en stor tät trygg bur/utegård!

Måndag...
Tobbe kommer hem på lunchen och frågar hur kaninen mår?
Ja jo tror den mår bra, har iof inte sett den men den trycker väl i sitt hus..
Pappa ko, oxåmi samma veva såvi gick ut å skulle visa upp kaninen...
Som mkt riktigt var i sitt hus men stendöd! ,
Faaan!

Jaga in My, gömma kaninen, ringa DM och 'reklamera' kaninen, fixa barnvakt, åka och köpa en identiskt kanin och en kompis om det ev var pg att det blev för mkt för den att vara sj...

Nåja slutet gott allting gott!

nu har vi två kaniner och jaa jag hoppas jag har två i morgon med annars ger jag upp!!

bild kommer sen, hade vist inga bilder på plattan

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela