jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Ångest

Publicerad 2014-12-06 00:25:00 i Allmänt

ångest... Vet ni att det är värre än en fysisksmärta!
fysisksmärta kan du bota med -alvedon,Ipren,citodon,tradolan,sjukgymnastik osv osv den listan går att göra oändligt lång men på dom flesta fysiskasmärtor finns det nån form av hjälp!
Ångest?!? Jao det finns vita små piller med fräsiga nämn som ska vara lugnande/ångestdämpande men vet ni vad?! När man är mitt i skiten när ångesten ligger på konstant och panikångest attackerna kommer lite då och då hjälper inga små piller... Inte alls!!
 
Ångest får även den mest sociala människan att undvika lämna sin trygga bubbla, gå på stan är en plåga.. För vem vet.. Du kanske träffar nån som du känner och som frågar hur du mår?
För hur faan svarar man på det?
-Jao det är som det är.. Biter mina kinder blodiga för att inte springa iväg grinandes, att det flimrar framför ögonen och susar i öronen (fysiska symptom på ångest) och att lämna hemmet får mig att få hjärtklappning och kallsvettas... Men förutom det.. Jajo det är rätt bra med mig ;) hmm nej det är nog ingen som vill/kan säga så åt dom man träffar utan man biter sig i kinden och pressar fram ett leende
och mumlar - Jo det är väl som det ska va?! :)
 
Det finns säkert mycket värre som kan hända en än att utsättas av ångest men när du är mitt i det, när du har svårt att andas, får panik bara av att behöva gå in på dagis för att lämna eller hämta sitt barn, av att måsta in på Ica för att köpa mjölk, när ens barn börjar bråka med varandra.... Just då tror jag rätt bestämt att en bruten arm, en kronisk nacksmärta osv kan känna sig besegrade!
 
Men jag har sagt det tidigare och det skadar inte att säga det igen.. Det som INTE skadar mig,HÄRDAR mig!!
 
Vill aldrig igen vara så dålig som jag var då men jag tar den erfarenheten med mig i mitt bagage och ändå tackar den för den styrka och lärdom den har gett mig!!
 
Och inte för att inte glömma.. Alla nära och kära som stod där passivt och ville så gärna hjälpa men det fanns inget ni kunde ha gjort!
Det var min strid, min kamp mot sjukdomen, mot framtiden!
Jag älskar er så för att ni fanns, att ni lät mig ta den tiden jag behövde!
 
I ❤️ U
/C 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela