jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Alkohol

Publicerad 2013-01-14 10:51:22 i

Har genom åren läst ett x antal olika bloggar där ämnet alkohol i hemmet runt barn har varit ett hett ämne..

Jag är uppvuxen i en familj där det inte var nå konstigt i att föräldrarna hade vänner hemma på helgerna och spela kort tog en grogg/vinglas fast vi barn sprang omkring och lekte.

Samma inställning har jag, jag dricker gärna ett vinglas en fredag/lördag kväll fast jag har alla barnen runt omkring mig.
Min åsikt är mer hymlar jag om det, dricker bara när barnen är borta får dom en snedvriden syn på det..
Jag vill lära dom att man inte behöver dricka mängder och lika så jag kan dricka cola/vatten/kaffe när vi har gäster..
Att man inte behöver dricka alkohol för att ha roligt..
Men jag tror att mina barn har en "bra" syn på vuxen världen..

Jag försöker förklara/ berätta om allt dom vill veta, ibl är det svårare än andra gånger men det hör väl till vuxenrollen :)


Bjuder på några bilder som jag hitta i mob.. Tror My har lärt dig hur man kan ta kort utan att låsa upp telefonen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela