jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Hujja så hemskt..

Publicerad 2012-02-27 09:36:44 i Allmänt

Igår fm kring halv 11 tiden kommer min vita katt Mazarin in helt röd under magen, oftast ser det ju värre ut än vad det är när dom är vita.
Så vi tog upp henne i duschen bara för att spola av henne så man kunde se nå där under , men vi fick sluta med för det det slutade inte blöda..
När jag tittade efter hade hon ett djupt sår längs insidan av låret/ljumsken som var ordentligt djupt..
Och självklart var min pappa i ske-å och hjälpte lillebror att flytta, Ante som var mitt andra hands alt var i Kangos, så pappa fick ringa in LL som kom och hämtade katten, såret var så pass djupt och hon förlorade så mkt blod så pass fort att en vetrinär hade inte haft en chans att rädda henne.
Hon blödde igenom 2 handdukar plus några kompresser jag hade tryckt dit för att stoppa flödet på kort tid..
.
RIP
Mazarin
.
Jag och Tobbe var ut i omgångar igår för att se vars hon kunde ha skadat sig, men första blodspåret började på bron och inget där är vast eller så pass vast att det skulle ha orsakat den typen av skada....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela