jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Böcker V.S Ljudböcker

Publicerad 2011-01-14 22:22:43 i Allmänt

Ljudböcker i all sin ära det finna nog inget mer avslappnade än att krypa ner i sängen plugga in lurarna å bara lyssna på den som läser upp, men ibl är det nån monoton kärring som läser utan inlevelse.
Det är rent plågsamt.
Och sen är det fruktansvärt sövande, jag har svårt att hålla koll på vars jag är..
Ex ens egna tankar kan ibl flyta i väg å läser du en bok kan du lätt leta reda på vars du var i boken.. men i en ljudbok är det svårare.. iof har jag en tuch mob nu så det är lätt fixat men tidigare hade jag en helt vanlig mob å då fick jag vackert lyssna igenom samma kapitel igen bara för att hitta åt vars jag var..
Just nu har jag snöat in i vanliga hederliga inbundna böcker, å ja bocken som jag läser nu är nå helt annat än vad jag i vanliga fall läser..
En romantisk historia om en skots flicka som blir skickad till Australien för att gifta sig men sin mkt äldre kusin..
jag brukar tvär rata såna böcker men ja den är faktiskt riktigt bra..
handlingen är självklart lite mer komplex än en enkel kärleks dravel roman :)
Men men nu verkar iaf Tobbe vilja se "Hotet från underjorden" en film som jag tycker är yber kass, så jag vet vad jag gör resten utan kvällen/natten tills det jag somnar :))
Pöss
C
Å ja kontentan av det hela är nog att "riktiga" böcker är mera tillfredsställande än ljudböcker..
Men jag kommer alltid ha en bok in laddad i mobilen iaf.. perfekt då man ska vika tvätt, lr diska =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela