jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Religion.

Publicerad 2010-11-30 17:23:46 i Allmänt

Kan ingen som är lite insatt i ämnet ge mig lite svar om den svenska kyrkan å guds tro?
Hade besök idag av en kompis som är troende, men ja blev inte alls tillfreds med svaren jag fick..
Om nu Gud som ni tror på är så ödmjuk, låter alla komma under hans beskyddade vingar osv..
Varför finns det så många barns som svälter?
Varför låter han världen förfalla?
Har eg hur många frågor som helst men när jag inte får "normala" svar tappar man som lusten med att ha en disk..
Jag accepterar att människor är troende men jag vill ju ha svar.. hu allt kunde bli som det blev om han nu finns?
ex. Adam oc Eva.
"Gud" skapade Eden men människans nyfikenhet förstörde det igenom att tugga på äpplet, men varför stoppa han dit det där jäkla äppel trädet då?
Åh jag får inga svar just nu, får vlleta upp en präst lr nå å ha en disk =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela