jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Kärringen mot strömmen lr normala krav?

Publicerad 2010-11-23 12:09:56 i Allmänt

En sak som förundrar min är..
Bara för att man har jobb och den andre partnern är arb-lös betyder det för er att den som är hemma ska göra ALLT för att du har faktiskt jobbat?
Slipper man allt husligt ansvar bara för att man jobbar?
NEJ!!
Bara för att min sambo/särbo Jobbar försvinner inte hans ansvar över hemmet!
Nej jag förväntar mig inte att han ska damsuga lr nått sånt men diska kan han faktiskt oxå göra!
-Jag blir så vansinnigt förbannad när jag hör försvaret att han är trött efter jobbet osv..
Du det skiter jag I!
Jag är oxå trött efter ha stigit upp FÖRE han gjort My färdig,lämnat henne på dagis, hem plocka lite ev diska,Hämta henne, handla, hem lägga henne, där har jag lite dö tid då jag inget gör för att hon är lätt väckt, hon vaknar vill äta, ska bytas på osv, sen rullar det på igen med plocka diska laga med roa barn osv nu i veckan har jag bara en men annars har jag 3 som härjar slåss gnäller osv..
Men jag ska inte KLAGA för att HAN är ju säkert trött efter sin dag UTAN barn gnäll då han får vara social med vuxna människor, vist han står upp hela tiden (tror jag) och ev packa upp varor...
Men du jag är en bitter människa jag KRÄVER att han ska hjälpa till hemma iaf fast han jobbar att du har den inställningen att han inget ska behöva göra pg att han jobbar att det ENDA han ska behöva göra är att ställa undan sin EGEN tallrik så är det upp till dig, jag är tillsammans med en VUXEN man, jag har barn i hop med en VUXEN man, då förväntar jag mig att han gör mer än äter ocg bär bort sin tallrik, faan jag kräver mer av mina barn än så!!
Vill han inget göra när han kommer hem? Nej men flytta hem till mamma då hon kanske accepterar det men inte JAG!!
Nu i det här fallet är det inte min sambo/särbo som har sagt det här utan har blivit försvarad för att jag blir lite irri då det ser ut som faan här och han bara kommer hem å softar...

Kommentarer

Postat av: Mr x

Publicerad 2010-11-24 19:41:14

Du har så sant!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela