jag och mina getter.

En blogg om allt å ingeting..

Bitterfittan!

Publicerad 2010-08-08 21:30:16 i Allmänt

Har ni läst den boken??, jag ladda in den i telefonen bara på grund av titeln men den är faktiskt riktigt bra, man känner ofta igen sig i den.
-Kan man bara inte vara kåt, glad och tacksam?
Hon skriver så rätt om hur bitter man blir när livet försvinner å vi bara halkar med på ett bananskal, medans männens liv fortsätter att utveklas efter det man har fått barn.
För det är verkligen så iaf i många familjer.
För vist är vi 2 som vill ha barnen? (oftas iaf)
Men på nått vis blir det vi kvinnor som tar ett steg tillbaka å tar 100% ansvar på barn, hem osv, medans männen kanske inte lever sitt liv som tidigare men dom har som lättare på nått sätt att kunna med ro å utan dåligt samvete åka/gå iväg å göra sånt dom vill göra, inte alltid det dom väljer å göra är nå psykiskt/fysiskt lättare än det är för oss som är med barnen, men det är just det...
Dom får "egen tid" som vi aldrig får inte lika kravlöst som dom iaf.
Nej nu orkar jag inte fundera på det här nå mer i kväll, får ta upp tråden nån annan kväll ist
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Häxan sur tant

En blogg om allt och lite till.. Allt från familjeliv till vad jag fyndade på ICA här om dagen *S*

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela